Reklamacja uszkodzonej przesyłki

0
442

Uszkodzona paczka zawsze jest problemem, najczęściej dochodzi do powstania szkody podczas transportu, szczególnie jeśli towar nie został odpowiednio zabezpieczony. Każdy nadawca powinien zadbać o to, aby zmniejszyć ryzyko zniszczenia przesyłki, chociaż nie ma wpływu na to, co dzieje się z nią po odebraniu przez kuriera. W przypadku długiej drogi paczka trafia do wielu miejsc, z jednego oddziału do drugiego. Podczas sortowania może dojść do uszkodzenia, to samo dotyczy przewożenia. Niestety zdarzają się także kurierzy, którzy nic nie robią sobie z tego, aby obchodzić się z przesyłkami jak najostrożniej, czego skutki mogą być opłakane dla odbiorcy. Reklamacja uszkodzonej przesyłki to rozwiązanie, na którym trzeba się oprzeć w tym przypadku. Jak sobie z nią poradzić? O tym przeczytasz w tym wpisie!

Co robić w przypadku uszkodzonej paczki?

Każdy czeka niecierpliwie na swoją przesyłkę, ale niestety może pojawić się czasem niemiła niespodzianka w postaci uszkodzonej paczki. Oczywiście zarysowania i rozdarcia na kartonie nie muszą świadczyć o tym, że doszło do uszkodzenia zawartości. Najlepszym rozwiązaniem w takim przypadku będzie sprawdzenie zawartości paczki przy kurierze. Możliwe jest także odmówienie przyjęcia zniszczonej przesyłki. Większość firm zastrzega sobie to, aby zawsze otwierać paczkę przy kurierze i w razie pojawienia się jakichś problemów spisać od razu protokół reklamacyjny.

Jeżeli się tego nie zrobi, to niestety towar nie podlega reklamacji. Bardzo niewiele osób jednak tak robi, co wynika w głównej mierze z tego, że każdy się spieszy. Dotyczy to zarówno kurierów, jak i odbiorców przesyłek. Kolejną kwestią jest to, że nie każdy chce, aby osoba trzecia wiedziała, co znajduje się w przesyłce.

Jeśli dostarczona przez kuriera paczka będzie uszkodzona, to trzeba jak najszybciej to zgłosić. Nie należy panikować, bo w niczym to nie pomoże. Trzeba podejść do tego z zimną krwią, bez zbędnych emocji, bo każdy może się pomylić, popełnić mniejszy lub większy błąd. Trzeba tylko dopełnić formalności i będzie można liczyć na otrzymanie zwrotu kosztów lub powtórne wysłanie tego samego zamówienia. Należy mieć na uwadze to, że jeśli paczka dotrze w nagannym stanie, to nie można mieć pretensji do nadawcy, bo to firma przewozowa ponosi za to odpowiedzialność, więc do niej trzeba kierować roszczenia.

Należy zrobić to niezwłocznie, nie ma sensu z tym zwlekać. Przesyłka może zostać zreklamowana zarówno przez jej nadawcę, jak i odbiorcę. Bardzo ważne jest to, aby został spisany protokół strat przez kuriera. To właśnie on stanowi podstawę do tego, aby móc uzyskać zwrot kosztów za zamówione towary. Bez sporządzenia protokołu trudno będzie o pozytywne rozpatrzenie złożonej reklamacji.

Jak reklamować przesyłkę, która została uszkodzona?

Czasem wystarczy spojrzeć na paczkę podczas jej odbioru od kuriera, aby zobaczyć wyraźne ślady uszkodzenia. Jest to znak alarmujący, który może wskazywać na to, że zawartość paczki uległa zniszczeniu w mniejszym lub większym stopniu. Trzeba jednak od razu podkreślić, że nawet paczka w nienagannym stanie z zewnątrz może zawierać uszkodzone towary. Z tego właśnie powodu zaleca się zawsze otwierać ją przy kurierze, aby w razie niemiłej niespodzianki od razu spisać protokół szkody. Jeśli jednak kurier nie chce czekać na to, aż odbiorca otworzy paczkę i zweryfikuje stan zawartości, to można odmówić jej przyjęcia.

Warto też wiedzieć, że jeśli podczas odbierania przesyłki były na niej widoczne uszkodzenia, to niestety traci się prawo do zgłoszenia protokołu szkody. Jeżeli zewnętrzne opakowanie nie budzi zastrzeżeń, ale po odpakowaniu paczki w domu okaże się, że towary są uszkodzone, to należy w ciągu siedmiu dni zgłosić ten fakt firmie kurierskiej, która dostarczyła przesyłkę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here