Jak zwrócić ubrania ze sklepu internetowego?

0
367

Sklepy internetowe to coraz częściej wybierana alternatywa dla zakupów różnego rodzaju towarów, w tym również ubrań. Jest to tym bardziej zrozumiałe, że nie ma również problemu z ewentualnym zwrotem. Dlaczego ludzie dokonują zwrotów ubrań? Powody mogą być bardzo różne, ale zazwyczaj są one podobne do tych, które zdarzają się przy zakupie w sklepie stacjonarnym – po powrocie do domu i ponownym przymierzeniu okazuje się, że zakupione ubranie przestało nam się podobać. Sklep internetowy z ubraniami to także większe ryzyko, że zamówione ubranie nie będzie dobrze leżało lub różni się zdecydowanie od tego, co widzieliśmy na zdjęciu zarówno pod względem materiału, jak i koloru. To wystarczające powody, aby zdecydować się na zwrot do sklepu internetowego. Jest on również możliwy bez podawania przyczyny. Jak zwrócić ubrania ze sklepu internetowego? Przekonaj się już teraz!

Zwrot towaru w świetle prawa

Każdy konsument ma prawo do zwrotu zakupionego towaru. Istnieje tylko kilka grup produktów, które nie kwalifikują się do zwrotów, np. leki, produkty spożywcze o krótkim terminie ważności lub realizowane na indywidualne zamówienie, np. ubranie szyte na miarę. Poza tym ubrania może zwrócić każdy, kto dokonał ich zakupu w sklepie internetowym i to bez podawania przyczyny. Aby jednak uzyskać pełny zwrot kosztów, to ubranie nie może być zniszczone czy używane – oddajemy towar w takim stanie, w jakim do nas dotarł. Nie musi jednak posiadać oryginalnego opakowania. Zwrot do sklepu internetowego możliwy jest wciągu 14 dni od zawarcia umowy, a sprzedawcę najlepiej poinformować o zwrocie za pomocą odpowiedniego formularza.

Jak zwrócić ubrania ze sklepu internetowego?

Gdy chcemy oddać ubranie zakupione w sklepie stacjonarnym, to po prostu zwracamy je do tego samego sklepu. Podobnie wygląda również zwrot do sklepu internetowego – zakupione ubranie należy odesłać na adres sklepu lub inny podany przez właściciela. Zdarza się jednak, że możliwości mamy nieco więcej i niektóre sklepy internetowe umożliwiają również zwrócenie towaru do wskazanego sklepu stacjonarnego. Nie zawsze więc musimy produkt odsyłać.

Właściciel sklepu internetowego, w którym dokonaliśmy zakupu, może także wskazać nam różne możliwości wysyłki, np. odesłanie zakupów kurierem lub paczkomatem. Zwrot do sklepu internetowego może więc się nieco różnić, co oczywiście podyktowanego jest jego możliwościami. Może się także zdarzyć, że sprzedawca pokrywa koszt przesyłki zwracanego produktu. Nie zawsze jednak tak jest. Być może to my będziemy musieli ponieść te koszty – powinno być to określone w regulaminie sklepu internetowego, a wtedy nie pozostaje nam nic innego, jak poszukanie taniej, wygodnej i pewnej opcji.

Zwrot przy pomocy przesyłek kurierskich

Przesyłki kurierskie to jedna z najwygodniejszych opcji choćby dlatego, że cała transakcja zwrotu odbywa się w domu i nie musimy się fatygować do określonej placówki lub paczkomatu. Czy za taką wygodę zawsze trzeba więcej zapłacić? Okazuje się, że może być to jedna z najtańszych możliwości zwrotu, a zwłaszcza wtedy, gdy skorzystamy z usługi, jaką jest broker kurierski.

Broker kurierski to pośrednik między nami a firmami kurierskimi, który wynegocjuje dla nas najkorzystniejszą opcję, a cały zwrot do sklepu internetowego wciąż będzie tak samo wygodny i szybki. Są to zdecydowanie tańsze przesyłki kurierskie, z których oczywiście możemy skorzystać za pomocą prostej platformy internetowej. Cała transakcja odbywa się więc szybko, wygodnie i przede wszystkim taniej. Wysyłka przez brokera kurierskiego może być nawet 70% tańsza i to my wybieramy dla siebie najkorzystniejszą opcję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here