Kurier DPD to międzynarodowe przedsiębiorstwo, które jest jednym z największych specjalistów w swojej branży. Firma ta jest obecna na wielu światowych rynkach, w tym oczywiście w Polsce. Czym konkretnie się ona zajmuje, jaka jest jej historia, a także jakie są jej cechy charakterystyczny na tle konkurencji?
Kurier DPD – historia powstania
Kurier DPD to firma, która powstała w roku 1976 w Niemczech. Pierwotną jej siedzibą było miasto Aschaffenburg. Już w pierwszym roku działalności DPD udało się zrealizować prawie 1,5 miliona przesyłek. Jest to wynik imponujący, lecz zauważyć trzeba, że dziś, po ponad 40 latach od powstania, DPD realizuje 2 miliony paczek dziennie.
Szybka ekspansja i bardzo dynamiczny rozwój spowodowały, że dziś firma DPD jest obecna w około 220 krajach na całym świecie, w tym oczywiście również w Polsce. Dzięki temu jest w stanie oferować swoim klientom nie tylko usługi krajowe, zarówno te standardowe, jak i ekspresowe, lecz również i przesyłki międzynarodowe, które dzięki siatce własnych połączeń i centrów spedycyjnych, są w stanie w niezwykle szybkim czasie docierać do adresatów pod właściwie każdym adresem na planecie.
Powstanie polskiego oddziału DPD
Firmy DPD nie mogło oczywiście zabraknąć również w Polsce. Jej pojawienie się nastąpiło już w roku 1991. Na początku pod nazwą Masterlink Express, lecz już od roku 2006 spółka przyjęła nazwę Dynamic Parcel Distribution.
Ogromny rozwój firmy na polskim rynku nastąpił w roku 2002, gdy oferta poszerzona została o spedycję drogową, morską i lotniczą, a także o działalność celną.
Obecnie DPD Polska to 50 oddziałów, niecałe 3 tysiące pojazdów, a także zatrudnienie na poziomie około 5 tysięcy pracowników i współpracowników.
Kurier DPD – aktualna oferta
Kurier DPD poszczycić się może nie tylko ogromnym doświadczeniem zdobywanym dosłownie na całym świecie, co skutkuje rewelacyjną jakością oferowanych usług, lecz również co najbardziej istotne z punktu widzenia zwykłego użytkownika, niezwykle szeroką ofertą usług.
Co dokładnie wchodzi w skład oferty DPD? Poprzez firmę kurierską DPD wysłać można:
– standardową paczkę krajową,
– standardową paletę krajową,
– standardową paczkę międzynarodową classic,
– standardową paletę międzynarodową classic,
– standardową paczkę międzynarodową ekspres,
– paczkę niestandardową,
– paletę niestandardową.
W przypadku przesyłek krajowych i międzynarodowych waga nie może przekraczać kolejno 50kg oraz 31,5kg. W przypadku palet nie może to być więcej niż 700kg.
Paczka lub paleta niestandardowa to taka, która nie spełnia odpowiednich wymiarów, wagi lub kształtu przesyłki standardowej, co szczegółowo rozpisane jest w regulaminie firmy DPD.
Kurier DPD – najważniejsze zalety
Gdyby przyjrzeć się bliżej temu, jaka jest oferta wysyłkowa firmy DPD, można z łatwości zauważyć, że jest ona dość standardowa i nie ma tu żadnych zaskakujących rozwiązań. Nie tylko co do typów przesyłek, ale też i ich charakterystyki. Co zatem powoduje, że firma DPD cieszy się tak ogromną popularnością na całym świecie, a jej klienci wracają do niej za każdym razem, gdy potrzebują nadać jakąś przesyłkę?
Każda firma kurierska, jeśli chce być uważaną za dobrą i cenioną, musi realizować się w trzech podstawowych kryteriach. Po pierwsze musi to być terminowość dostarczania przesyłek, po drugie, jakość obsługi, a po trzecie kontakt z klientem na odpowiednim poziomie. Gdyby przyjrzeć się działaniu DPD od strony tych trzech czynników, a nie od obszerności i nietypowości oferty, zauważyć można, że w każdym z trzech oceniana jest przez klientów maksymalną notą.
Czy klienci posiadają jakieś uwagi?
Czy jednak są takie aspekty działalności, które mogą zostać poprawione i na które klienci się skarżą? Z pewnością jest takich wiele, ponieważ klient ma prawo wymagać od zakupionych przez siebie usług możliwie jak najwięcej. To, co jednak jest mocną stroną DPD, to reakcja na zgłaszane problemy i uwagi, co skutkuje stałym doskonaleniem systemu realizacji zamówień oraz obsługi klienta.