Strona główna Blog Strona 13

Kurier InPost – poznaj historię firmy

0

Kurier InPost to wyjątkowo świeża marka usług pocztowych, która jednak zdążyła już przekonać do siebie polskich konsumentów. Zapotrzebowanie na jej usługi zdaje się rosnąć lawinowo – z roku na rok w przestrzeni publicznej pojawia się coraz więcej paczkomatów, a kurierzy InPost mają pełne ręce roboty. Zwłaszcza ta ostatnia usługa cieszy się rosnącym zainteresowaniem konsumentów, odpowiadając na potrzeby klientów, którzy poszukują funkcjonalnego, systemowego podejścia.

InPost – śmiały projekt, który się powiódł

Pojawienie się firmy InPost na rynku zostało przez wielu odebrane jako wyzwanie rzucone Poczcie Polskiej i standardom jej usług. Można powiedzieć, że ta perspektywa nie jest pozbawiona nuty prawdy. W 2006 roku, gdy firma Inpost rozpoczęła swoją działalność, na polskim rynku nie było innych podobnych propozycji.

Paczkomaty w dużych i małych miejscowościach sprawiły, że handel e-commerce nabrał rumieńców, a coraz większa liczba obywateli kraju przekonała się do zamawiania przez Internet. Sytuacja, która zaskoczyła cały świat w 2020 roku, ponownie potwierdziła zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania.

Możliwość bezpiecznego odebrania swojej przesyłki z paczkomatu, a także jej nadania w wysoce zautomatyzowany sposób, stała się jednym z elementów normalizujących codzienność Polaków. Co więcej, firma InPost stworzyła dla swoich klientów także aplikacją, która umożliwia bezkontaktowe otwarcie paczkomatu. W ostatnich miesiącach w Sieci pojawiło się wiele pozytywnych recenzji usług InPost, co sugeruje, że trafiają one w zapotrzebowania konsumentów.

Kurier InPost – jak to działa?

Choć paczkomaty to komfortowy i przyjazny użytkownikowi sposób na odbiór przesyłek, nie każda paczka może być nadana do paczkomatu. Ograniczeniem są tu przede wszystkim gabaryty paczki, a czasem także jej specyficzny kształt. Ponadto paczkomaty mają także swoje ograniczenia. Nie są one w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a w czasach, w których wiele osób zmuszonych było przez dłuższy okres pozostać w swoich domach, nie zawsze są praktyczne.

Dlatego kurier InPost jest usługą, która budzi rosnące zainteresowanie. Firma proponuje swoim klientom kilka różnych wariantów tej usługi. Jest wśród nich Kurier Standard, Kurier z doręczeniem do określonej godziny danego dnia, oraz Kurier Lokalny. Zwłaszcza ten ostatni pomysł ma duży potencjał – ponieważ przesyłki w tej usłudze pochodzą z okolicy, pojawia się gwarancja, że paczka zawita do naszego domu jeszcze tego samego dnia.

Pozostałe tryby, w jakich pracuje kurier InPost, skutkują dostawą w ciągu 24 godzin, więc to także atrakcyjna opcja. Do tego dochodzi jeszcze prosta w obsłudze aplikacja, dzięki której z usług firmy korzysta przeważająca większość młodszego pokolenia, przyzwyczajonego do rozwiązań mobilnych.

Usługi InPost dla firm

Kurier InPost oddaje sporą przysługę również klientom biznesowym, oferując wyjątkowo konkurencyjne ceny wysyłki paczek oraz szereg przydatnych narzędzi, które ją usprawniają. Współczesne firmy kurierskie już dawno dostrzegły lukę, jaka istnieje w przestrzeni integracji usług e-commerce i logistyki.

Również InPost wystąpił z interesującymi propozycjami, które pomagają ją wypełnić. InPost kieruje swoją ofertę głównie do średnich i małych firm, poświęcając przy tym sporo uwagi przedsiębiorcom prowadzącym handel za pośrednictwem serwisu aukcyjnego Allegro. Firma utworzyła specjalną sieć paczkomatów (a także lodówkomatów!) dla firm oraz usługi takie, jak SmartKurier. To, co wydaje się przyciągać właścicieli biznesów do korzystania z pomysłów InPost, to wysoce zindywidualizowane podejście i otwartość na specyficzne potrzeby danej firmy.

Kurier InPost może także działać w trybie całkowicie spersonalizowanym, po uzgodnieniu z firmą cennika oraz wszystkich niezbędnych szczegółów. Dzięki takim rozwiązaniom właściciel firmy może zautomatyzować proces swoich wysyłek, zintegrować konto InPost z API, i ograniczyć swój udział w wysyłce do spakowania samego towaru (opakowania może dostarczyć InPost). Jest to jeden z najciekawszych i przystępnych cenowo pakietów dla firm na rynku.

Broker Allekurier – co warto wiedzieć o firmie?

0

Nawet, jeżeli regularnie realizujemy spore ilości wysyłek, wiązanie się umową z jedną firmą kurierską nie jest jedyną dostępną opcją. Dobrą alternatywą do niej mogą być choćby usługi brokerów kurierskich w rodzaju Allekuriera, dzięki którym zyskamy szansę każdorazowego dopasowania typu i standardu przesyłki do naszych aktualnych potrzeb. Z takiej opcji korzysta obecnie wiele małych i średnich firm, ale powoli zauważają ją także klienci indywidualni. Broker AlleKurier – co warto wiedzieć?

Allekurier – jak to działa?

Broker kurierski Allekurier to stosunkowo nowa inicjatywa, jednak swoją funkcjonalność zawdzięcza ona udziałowi osób, którym nieobce są realia transportu krajowego i międzynarodowego. Przyjazny użytkownikowi interfejs platformy umożliwia szybkie porównanie ze sobą usług najpopularniejszych firm kurierskich na rynku, a następnie bezproblemowy wybór tej, na którą się zdecydujemy. Do nadania paczki za pośrednictwem firmy Allekurier wystarczy wypełnienie prostego formularza.

Kolejne etapy transakcji realizowane są zgodnie z zasadami działania konkretnych kurierów, ale użytkownik platformy jest o wszystkim informowany przez firmę brokerską. Na stronie internetowej firmy znajdziemy rozbudowaną ofertę wysyłek krajowych, europejskich i międzynarodowych. Zasady ich organizacji są tam wyjaśnione w najdrobniejszych szczegółach, a na każde pytanie można uzyskać sprawną, wyczerpującą odpowiedź od zespołu Allekuriera.

Broker AlleKurier – zalety korzystania z platformy

Wszyscy kurierzy, z którymi zespół Allekurier zdecydował się nawiązać umowę, to rzetelne firmy z wieloletnią obecnością na rynku polskim i zagranicznym. Dzięki temu klienci platformy mogą mieć pewność, że ich wysyłki zostaną zrealizowane z tym samym poziomem staranności, co w przypadku korzystania bezpośrednio z usług kuriera. Na czym więc polega różnica?

Najważniejsza przewaga platformy Allekurier polega tu na możliwości zaproponowania klientom niezwykle korzystnych cen, ale bez konieczności podpisywania umowy na dłuższą współpracę. Kolejną kwestią – niemal równie ważną – jest tutaj wygoda. Zarówno klienci biznesowi, jak i indywidualni we współczesnych czasach cierpią raczej na niedobór godzin w ciągu doby, zatem każde rozwiązanie, które pomaga oszczędzać czas, jest warte uwagi.

Dzięki temu, że broker Allekurier zebrał wszystkie oferty w jednym łatwym do przejrzenia panelu, klienci nie muszą już z osobna zapoznawać się z propozycjami poszczególnych firm kurierskich. Już w krótkim czasie po pojawieniu się na rynku firma zaczęła otrzymywać pozytywne opinie od klientów biznesowych i prywatnych. Ich liczba świadczy o skuteczności takiej formy realizacji wysyłek oraz poważnym, pełnym poszanowania dla klienta podejściu firmy i jej doświadczeniu logistycznym.

Allekurier jako broker – czy warto korzystać?

Brokerzy kurierscy jeszcze do niedawna nie byli znani szerokiemu gronu odbiorców. Po ich usługi sięgały głównie przedsiębiorstwa realizujące ogromną liczbę wysyłek międzynarodowych miesięcznie. Teraz jednak z usług brokera może skorzystać każdy chętny, a sami brokerzy dostrzegają także potencjał, jaki ze sobą niesie rynek wysyłek od klientów prywatnych.

Mimo to wiele kwestii związanych z usługami firmy Allekurier i innych brokerów pozostaje niejasnych dla opinii publicznej. Tym bardziej warto zwrócić uwagę na przejrzystość i szczegółowość strony internetowej firmy – znajdują się na niej odpowiedzi na wszystkie najczęściej zadawane przez klientów pytania. Co więcej, Allekurier jako zespół dołożył wszelkich starań, by udostępnić klientom szeroki zbiór konkretnych informacji, dzięki którym mogą oni zoptymalizować swój proces wysyłki i odbioru. W razie pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości, firma od razu nawiązuje dialog z klientem, dążąc do ich szybkiego wyjaśnienia.

Po więcej informacji warto się zatem udać do źródła, na koniec jednak nie zaszkodzi poruszyć temat, który najczęściej powraca w rozmowach o brokerach kurierskich. Czy ich usługi nie są przypadkiem droższe od pojedynczych kurierów? Otóż nie! Allekurier powstał, by dzięki podpisaniu korzystnych umów z firmami kurierskimi proponować klientom indywidualnym niskie ceny, które normalnie byłyby wyłącznie w zasięgu klientów biznesowych.

Broker Furgonetka – co warto wiedzieć?

0

Skorzystanie z usług brokera kurierskiego może znacznie ułatwić wysyłkę oraz odbiór przesyłek, o czym przekonało się już wiele firm, a także osób prywatnych. Warto przy tym pamiętać, że najważniejszą sprawą jest tu wybór rzetelnego, sprawdzonego brokera, którego obecność na rynku wsparta jest szeregiem opinii od zadowolonych klientów. Jeśli zdecydujemy się na usługi Furgonetki, z pewnością nie spotka nas rozczarowanie. Broker Furgonetka – co warto wiedzieć? Sprawdź to poniżej!

Furgonetka kurier – mocna pozycja na rynku

Serwis ten w roku 2020 ma okazję obchodzić 10-lecie obecności na polskim rynku usług kurierskich. W tym czasie firma konsekwentnie rozwijała swoją ofertę, poszerzając ją o nowe, atrakcyjne propozycje oraz współpracę z kolejnymi firmami kurierskimi.

Na samym początku Furgonetka obsługiwała wyłącznie przesyłki DPD oraz UPS, obecnie natomiast pośredniczy z transakcjach ze wszystkimi liczącymi się kurierami. Co więcej, broker ten oferuje swoim klientom ogromny wybór możliwości wysyłkowych na terenie kraju, ale także w zakresie międzynarodowym. Furgonetka kurier nie pobiera od klientów opłat paliwowych czy drogowych, a pozostałe stawki, jakimi się posługuje, są na bardzo przystępnym poziomie.

Z tak skonstruowaną ofertą, wyróżniającą się poprzez konkurencyjne ceny, w parze idzie także elastyczność i otwartość na potrzeby klientów, zarówno indywidualnych, jak i firm. W ostatnich latach serwis otrzymał liczne nagrody biznesowe z dziedziny logistyki, potwierdzające rezultaty ciężkiej pracy jego założycieli.

Jakie usługi oferuje Furgonetka?

Korzystając z oferty serwisu, nie możemy nie zauważyć, jak kompleksowo jest ona zbudowana. Furgonetka kurier współpracuje z szeregiem popularnych, niedrogich kurierów, jak Paczka w Ruchu, InPost czy Poczta Kurier48, ale także ze wszystkimi dużymi firmami kurierskimi, jak DHL, DPD, UPS i FedEx.

Prócz tego w ramach wysyłek międzynarodowych w cenniku znajdziemy także ofertę kuriera GLS i Meest, dzięki którym z łatwością nadamy paczki do wszystkich krajów dostępnych na liście. Broker ten specjalizuje się zwłaszcza w zaawansowanej logistyce przesyłek firmowych, dlatego też po jego usługi sięga wiele polskich i zagranicznych biznesów. Na stronie serwisu znajduje się szczegółowy, jasno przedstawiony cennik detaliczny, a także pakiet informacji dotyczący zamówień zbiorczych.

Odrębny cennik biznesowy, jaki firma ma do zaproponowania przedsiębiorcom, stworzony jest na nowoczesnych, korzystnych zasadach. Do tego dochodzi jeszcze wiele innych ułatwień, jak konto prepaid czy możliwość sięgania po faktury zbiorcze za nadane przesyłki.

Broker Furgonetka – program punktów partnerskich

Wśród wielu atrakcyjnych propozycji tego brokera kurierskiego znajdziemy również innowacyjny program, który pozwala właścicielom lokalnych biznesów wejść w partnerstwo z firmą. W ramach programu właściciel restauracji, sklepu lub punktu usługowego może stworzyć w swoim lokalu przestrzeń dla nadawania przesyłek brokera Furgonetka, pośrednicząc w ich obrocie i czerpiąc z tego tytułu konkretne zyski.

Punkty partnerskie zorganizowane są na bardzo korzystnych warunkach – właściciel punktu uzyskuje określoną prowizję od każdej przesyłki, która zostanie u niego nadana. To znakomity sposób, by wzmocnić lokalną ekonomię i jednocześnie zyskać platformę dla promocji własnego biznesu. Punkty nadawania przesyłek przydają się zwłaszcza w miejscach, w których do najbliższego punktu konkurencji jest stosunkowo daleko.

Furgonetka kurier ułatwia swoim partnerom założenie u siebie punktu przez przekazanie materiałów szkoleniowych oraz odpowiedzi na wszystkie niepokojące ich pytania. Zobowiązuje się także do promocji ich biznesu poprzez posiadane przez siebie kanały internetowe.

Jak zapakować paczkę krok po kroku?

0
statusy przesyłek

Właściwe zapakowanie oraz odpowiednie oznakowanie to podstawowe czynności mające na celu zabezpieczenie zawartości przesyłki oraz ułatwienie dostarczenia jej do adresata. Aby tak się stało warto zapoznać się z krótkim poradnikiem na temat: Jak zapakować paczkę?

Rodzaje opakowań zewnętrznych do przesyłek

Najbardziej popularne opakowania wybierane do przesyłek to:
• Koperty foliowe,
• Koperty kartonowe,
• Kartony,
• Tuby,
• Palety,
• Kontenery.

Palety EUR dotyczą ładunków od 50 do 700 kg, a kontenery od 700 kg do kilkudziesięciu ton – dla przeciętnych klientów poczty czy firm kurierskich ten rodzaj opakowań nie ma zastosowania w praktyce.

Koperty foliowe wykorzystuje się do przesłania:
– dokumentów,
– drobnej elektroniki (najlepiej w opakowaniu producenta i zabezpieczonej folią bąbelkową).

Sztywne koperty kartonowe doskonale ochronią przed zagnieceniem:
– dokumenty,
– materiały firmowe,
– koperty specjalne.

Odzież, żywność, sprzęt elektroniczny, obuwie, książki, kosmetyki, naczynia, sprzęt AGD itp. artykuły pakowane są najczęściej do kartonów.

Tuby w formie walca lub prostopadłościanu służą do przesyłania wielkogabarytowych dokumentów, plakatów, folderów, banerów, map itp.

Uzupełnieniem opakowań zewnętrznych są styropianowe nakładki na rogach paczki, taśmy bindujące oraz klejące.

Jak zapakować paczkę? – zabezpieczenia wewnętrzne

Bezpieczeństwo przesyłki podnosi zastosowanie zabezpieczeń wewnętrznych. Służą one do wypełniania pustych przestrzeni, separowania zawartości od opakowania zewnętrznego, a w przypadku większej liczby przedmiotów oddzielania ich od siebie. Do środka kartonów wkładamy:
– folię bąbelkową,
– foliowe poduszki powietrzne,
– odlewy – formy styropianowe,
– pocięty karton,
– zmięty papier,
– wypełniacz peanuts – granulat styropianowy w różnym rozmiarze,
– przegrody, kratownice, przekładki z tektury.
Aby uniemożliwić przesuwanie się pojedynczych przedmiotów stosuje się także folię streczową, którą ciasno owija się zawartość paczki.

Jak dobrać opakowanie do zawartości?

Decyzję o wyborze opakowania należy poprzedzić oceną zawartości pod względem: rozmiaru (gabarytów), wagi, kruchości.
Kartony do pakowania paczek kurierskich produkowane są z tektury falistej. Od ilości warstw płaskich oraz falistych zależy twardość, a co za tym idzie wytrzymałość opakowania. Większe ciężary oraz przedmioty kruche wymagają wzmocnienia – najlepsza jest tektura pięcio – lub siedmiowarstwowa.

Opakowanie zewnętrzne nie może bezpośrednio stykać się z zawartością. Poszczególne składowe przesyłki powinny być w miarę stabilne, zabezpieczone przed przemieszczaniem.
Przedmiot w kartonowym oryginalnym opakowaniu producenta należy umieścić w nieco większym kartonie i wypełnić przestrzenie między ściankami.

Jeśli przesyłka jest narażona na uszkodzenia mechaniczne z racji wyjątkowej kruchości na opakowaniu należy umieścić oznakowania – piktogramy i napisy informujące o konieczności ostrożnego obchodzenia się z przesyłką, wskazujące gdzie jest góra-dół paczki lub określające dopuszczalną ilości warstw.

Jak zapakować paczkę, aby dotarła do rąk adresata?
Dobór zabezpieczeń zewnętrznych i wewnętrznych to nie wszystko. Paczkę należy oznakować i opisać. Większość podmiotów zajmujących się dostarczaniem przesyłek ma swoje firmowe dokumenty przewozowe, które po złożeniu zlecenia na usługę można pobrać i wydrukować ze strony firmy. Jeśli nadawca tego nie zrobi, paczkę listem przewozowym oklei kurier przy odbiorze. Dopuszcza się także opisywanie przesyłek pismem odręcznym lub znakowanie naklejkami zredagowanymi i wydrukowanymi samodzielnie.

Jeśli zamierzamy zapakować przesyłkę w opakowanie, które już było używane należy pamiętać o usunięciu wszelkich taśm, nalepek, napisów i innych oznakowań. Dobrym sposobem jest zapakowanie całości w folię streczową w kolorze czarnym i wzmocnienie jej taśmami klejącymi lub/i bindującymi.

Dobrą praktyką jest ubezpieczanie przesyłek, szczególnie tych o większej wartości. Wprawdzie ma to wpływ na wysokość opłaty, ale w przypadku utraty lub uszkodzenia zawartości ubezpieczenie ułatwia dochodzenie roszczeń.

Najlepsze artykuły